6 úžasných receptov, ďalšie tipy vo fotogalérii, ale aj rady prečo rebarboru ÁNO a prečo NIE...

PREČO ÁNO ?

  • Je bohatá na vitamíny A a skupiny B, na vápnik, draslík a vlákninu.
  • Pomáha pri vylučovaní vody a toxínov z tela.
  • Viaže na seba tuk a pomáha v boji s nadváhou a podporuje činnosť čriev.
  • Podporuje krovotvorbu a znižuje tlak krvi.
    rebarbora
    Zdroj: SHUTTERSTOCK

PREČO NIE?

  • Obmedzte jej konzumáciu ak trpíte žlčníkovými alebo močovými kameňmi.
  • Po 24. júni stonky a listy už nie sú veľmi vhodné na konzumáciu. Najmä po tomto období obsahujú veľa kyseliny šťaveľovej, preto ju treba konzumovať striedmo.
  • Rebarboru v žiadnom prípade nepripravujte v hliníkových nádobách. Nejedzte ju ani surovú!

 AKO?

  • Dužinaté tmavočervené alebo žlto-zelené stonky treba pred použitím dôkladne umyť, ošúpať z vláknitej šupky a nakrájať.
  • Do koláčov ich môžete použiť surové alebo lepšie krátko tepelne upravené – podusené v troche vody s cukrom a citrónovou šťavou.
Rebarboru pred použitím musíte ošúpať.
Zdroj: PROFIMEDIA.SK

KDE?

  • Do koláčov, štrúdle, bublaniny, nákypov, dezertov, do kompótu, džemu, ovocných šalátov, štiav alebo v podobe čatní či omáčky ako  príloha k mäsu či syru.

S ČÍM ?

  • Chutí v kombinácii so škoricou, vanilkou, tvarohom, pudingom, jahodami, jablkami či egrešmi.

Na ďalších stranách nájdete recepty na výborné koláče>>

Kategórie