objednať časopis
všetky kategórie

S novým školským rokom pribúda mamičkám množstvo povinností a jednou z nich je aj príprava občerstvenia pre svoje ratolesti. Majte na pamäti, že to, čo si nájdu v balíčku, ovplyvní ich stravovacie návyky...

Desiata by mala tvoriť 10 až 15 percent energetického príjmu dieťaťa a olovrant takisto. Ich základom by malo byť celozrnné pečivo s kvalitnou nátierkou, plátkom syra a šunky a doplnené nakrájanou zeleninou. Dbajte ale nato, že desiata nemá nahradiť raňajky, bez tých by školák ani nemal ísť z domu.

Desiata má tvoriť 10 až 15 percent energetického príjmu dieťaťa.
Desiata má tvoriť 10 až 15 percent energetického príjmu dieťaťa.
Zdroj: Shutterstock

Desiata mu má dodať energiu medzi hlavnými jedlami, čo v pozitívnej miere ovplyvní jeho sústredenie a pozornosť, o čom informoval aj portál Žena.sk. Problémom ale je, ak žiak desiatu vynechá a počas prestávok sa zabáva so spolužiakmi. Samozrejmosťou je aj dodržiavanie pitného režimu, ideálna je pramenitá voda, alebo ovocná šťava zriedená s vodou.  

Tipy na to, čo pribaliť na desiatu, nájdete na ďalšej strane >>>