objednať časopis
všetky kategórie
Strava je základ. Tou viete ovplyvniť všetko a nebudete potrebovať ani lieky.

Shutterstock

Trápia vás nepríjemné symptómy spojené s menopauzou? TOTO zaraďte do jedálnička!

Vedeli ste, že nedávna štúdia ukázala, že strava, ktorá je bohatá a ovocie, zeleninu a sóju môže znížiť rôzne nepríjemnosti spojené s menopauzou, najmä návaly a priberanie.

Štúdia potvrdila, že strava zohráva úlohu nielen pri chudnutí, ale pomáha aj v boji proti viacerým  nepríjemnostiam, ktoré menopauzu sprevádzajú, ako sú návaly horúčavy, osteoporóza alebo depresia, píše portál Zdravie

Vybrali ženy vo veku 40 až 65 rokov.

Ženy, ktoré vybrali trpeli najmenej dvoma stredne silnými až silnými návalmi horúčavy denne. Polovica z nich dodržiavala počas 12-týždňového obdobia vegánsku diétu s nízkym obsahom tuku, ktorá zahŕňala jednu šálku varenej sóje (asi 90 g) každý deň. Druhá polovica na strave nič nezmenila.  

Výrazné zníženie návalov

Ukázalo sa, že v skupine „nízkotučnej vegánskej stravy“ sa mierne až silné návaly tepla znížili o 88 % v porovnaní s 34 % v kontrolnej skupine. Na konci 12-týždňového obdobia už ženy vo vegánskej skupinenetrpeli žiadnymi návalmi horúčavy.

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Shutterstock

Keďže hormonálne zmeny po menopauze vedú k spomelniu metabolizmu, je dôležité v tomto životnom období znížiť energetický príjem. Čo okrem sóje sa oplatí zaradiť do jedálnička na zlepšenie postavy aj kondície v a po menopauze?

Ktoré jedlá sú ideálne? Čítajte na ďalšej strane >>>