Určite sa oplatí urobiť si z jablka verného spoločníka najmä na jeseň. Vďaka vitamínu C sa stáva výborným bojovníkom proti prechladnutiu. Spolu s flavonoidmi chránia telo pred pôsobením voľných radikálov.

Jablko poteší organizmus aj malým množstvom minerálnych látok ako napríklad draslíkom, fosforom a vápnikom. „Draslík je veľmi dôležitou súčasťou bunkových a telových tekutín, pomáha regulovať srdcovú frekvenciu a krvný tlak. Napomáha znižovať aj negatívne vplyvy sodíka,“ hovorí o ďalších benefitoch tradičného slovenského ovocia výživová poradkyňa Katarína Grich. 

Jablká sú skvelé aj pri prevencii vzniku cukrovky. Cukor sa po konzumácii uvoľňuje do krvného obehu pomalšie a pravidelne. Nespôsobí tak nežiaduce výkyvy.
Jablká sú skvelé aj pri prevencii vzniku cukrovky. Cukor sa po konzumácii uvoľňuje do krvného obehu pomalšie a pravidelne. Nespôsobí tak nežiaduce výkyvy.
Zdroj: pinterest/photodune.net

Hnedá dužina

Hoci sa jablká ustavične šľachtia a nájdete nespočetné množstvo ich odrôd, ktoré navyše lahodia oku, radšej siahnite po tých starých, overených. „Väčšina starých odrôd obsahuje viac polyfenolov ako nové šľachtené druhy. Dodávajú jablku typickú kyslastú chuť a pri odhryznutí, na vzduchu, veľmi rýchlo hnednú. Tieto dve pre niektorých nežiaduce vlastnosti sa pri šľachtení odstránili,“ približuje Katarína Grich.

Z týchto dôvodov stúpa počet alergických reakcií pri konzumácii jabĺk.
Z týchto dôvodov stúpa počet alergických reakcií pri konzumácii jabĺk.
Zdroj: pinterest/womansday.com

Staré odrody obsahujú viac vitamínu C i hodnotnej vlákniny ako celulózupektín. Ktoré odrody patria k starým?