objednať časopis
všetky kategórie

Raňajky sú dôležité pre dobrý štart do nového dňa a rozbeh metabolizmu. Ak chudnete alebo sa snažíte udržať si váhu, určite na prvé jedlo ráno nikdy nezabúdajte. A doprajte si také, ktoré vás zasýti nadlho, aby vás hlad nedobehol už doobeda a vy budete uvažovať, čo by ste opäť zjedli.

Podľa odborníkov by mali raňajky tvoriť okolo 25% celkového denného príjmu energie, píše portál Zdravie. Prvé jedlo dňa po dlhej nočnej prestávke naštartuje telo a dodá mu potrebnú energiu počas doobedia. Ak si nedoprajete dostatočne sýte raňajky, budete skoro unavení a môžete mať problém so sústredením. Dodajte preto svojmu telu hneď z rána dostatok vitamínov, minerálov a vlákninu s jedlom, ktoré je chutné, sýte, ale nezaťaží vám žalúdok.

Vajíčka

Dokonalé raňajky: Tieto jedlá vás nakopnú a zasýtia nadlho
Zdroj: Shutterstock.com

Hoci sa môžu zdať na ráno ťažké, opak je pravdou. Pri vajíčkach je dôležité, akú prípravu zvolíte. Pripravte si na olivovom oleji omeletu so zeleninou, uvarte si vajíčka na tvrdo a spravte si z nich nátierku alebo si na masle osmažte praženicu. Vajíčka sú totiž vynikajúcim zdrojom proteínov, ktorý hladný žalúdok nadlho upokojí. Na druhej strane obsahujú nízky obsah kalórií, preto sú vynikajúcim jedlom pri diéte. Hoci boli vajcia dlho v nemilosti a hovorilo sa o nich, že obsahujú veľa cholesterolu, časom sa zistilo, že ide dobrý typ cholesterolu, bezpečný pre naše zdravie. Navyše neupcháva cievy a zabraňuje chorobám srdca.

Čítajte viac
Recept na kráľovsky dobré RAŇAJKY: Pošírované vajcia s lososom a špenátom

Viac inšpirácie na zdravé a sýte raňajky je na ďalšej strane >>>

Kategórie