s

Shutterstock

Do čoho "ZOBKAŤ" pred riadnym jedlom?

Patríte ku gurmánom, ktorí musia pred hlavným jedlom ešte do niečoho zobnúť? Ktoré predjedlá vás zasýtia natoľko, že si už neužijete nič ďalšie na väčšom tanieri, a ktoré sú naopak tie najlepšie vzhľadom na veľkosť porcie a množstvo kalórií?

PLUS: Grilovaná zelenina

Grilovaná zelenina ponúka výživné a nízkokalorické predjedlo. Môže ísť o chuťovky z cibule, červenej a zelenej papriky, šampiňónov, z paradajok a cukety s nízkym obsahom tuku, plus cesnak a bylinková marináda.

Do čoho

PLUS: Špenátový šalát

Najlepšie predjedlá majú mať len málo kalórií, aby obmedzili množstvo prijatej potravy počas celého dňa. Šaláty zo špenátu alebo inej listovej zeleniny sú veľmi dobré. Štúdie naznačujú, že budete jesť asi o 10% menšie porcie ďalšieho jedla, ak začínate so šalátom. Šálka čerstvého špenátu s polievkovou lyžicou olivového oleja má len 150 kalórií.

MÍNUS: Smotanové zemiaky v šupke

Zemiaky v šupke plnené syrom, mäsom a kyslou smotanou sú výkrm! Sú lákavé, ale plné nasýtených tukov. Stačia len tri veľké zemiaky a máte v sebe 1000 kalórií, 100 g tuku, a 1900 mg sodíka.

e
Zdroj: Shutterstock

PLUS: Plnené huby

Radšej si dajte plnené huby. Naplňte huby namiesto zemiakov. Hubové čiapočky plnené syrom a strúhankou majú menej ako 50 kalórií na jednu porciu. To znamená, že ich môžete zjesť pol tucta a stále má vaše predjedlo pod 300 kalórií, spolu s 19 g tuku, a 720 mg sodíka.

f
Zdroj: Shutterstock

MÍNUS: Cheeseburger

Nenechajte sa zmiasť jeho veľkosťou. Aj keď býva malý, je veľmi kalórický. V klasickej reštaurácii vám ho vyrobia z troch mini fašírok so syrom a omáčkou, obsahuje 1.270 kalórií, 81 g tuku, a 2270 mg sodíka!

Do čoho