s

Shutterstock

Urobte si koktejl: Nahradia SMOOTHIES konzumáciu celého ovocia?

Koktejl smoothie vznikol tak, že do ovocnej alebo zeleninovej šťavy niekto pred 40. rokmi pridal mlieko, jogurt a cukor. Vznikol nápoj, dnes populárny po celom svete.

Smoothies dnes pijú ako športovci tak ľudia, preferujúci zdravý životný štýl. Nahradí však tento koktejl plnohodnotne ovocný dezert alebo zeleninový šalát?

Čučoriedky v sebe majú tonu výživy. A pritom sú také malé! Sú plné vitamínov, vlákniny a fytonutrientov. Tieto zlúčeniny chránia pred chronickým ochorením.
Čítajte viac
Urobte si zdravé smoothie na podporu imunity: Čo do neho patrí?

Bez šupky, bez vlákniny
Čerstvé ovocie a zelenina sú považované za nízkokalorické, ale výdatné potraviny. To znamená, že potravina obsahuje málo kalórií vo vysokom objeme potravy. Ovocie a zelenina majú tendenciu mať vysoký obsah vody. Výnimkou je to s vysokým obsahom vlákniny a nízkym obsahom tuku. Veľký objem vlákniny pomáha k pocitu sýtosti. Koktejl smoothie však nemusí toľko vlákniny obsahovať, pretože doň ide väčšinou potravina zbavená šupky, kde je jej najviac.

x
Zdroj: Shutterstock

Vláknina je pre naše zdravie životne dôležité. Nerozpustná vláknina sa najviac vyskytuje v zelenine. Pomáha nám v pohybe stolice cez tráviaci systém a predchádzať zápche. Rozpustná vláknina sa nachádza v strukovinách, v mrkve aj v citrusových plodoch. Pomáha znižovať hladinu cholesterolu a cukru v krvi. V strave potrebujeme prijímať oba druhy vlákniny.