d

Shutterstock

Top prírodný NAKOPÁVAČ: Stačia vám dve šálky denne!

Ovocie je skvelý spôsob, ako si zvýšiť energiu, pretože obsahuje prírodné cukry a zdravé sacharidy, rovnako ako ďalšie živiny, ktoré telo potrebuje okrem paliva. Lekári odporúčajú konzumovať dve šálky ovocia každý deň. Výber škály ovocia sa zvyšuje množstvom živín.

Ovocie so železom
Keď sú vaše hladiny železa nízke, môžete zaznamenať únavu a slabosť, čo sú príznaky anémie. Ženy sú obzvlášť náchylné na nedostatok železa, pretože o neho prídu počas menštruácie. Marhule obsahujú železo, ktoré môže zvýšiť energiu, až 4,3 mg na pol šálky. Marhule obsahujú tiež sacharidy, ktoré sú pre telo hlavným zdrojom energie.

d
Zdroj: Shutterstock

Jedna šálka sušených marhúľ obsahuje takmer 55 g sacharidov. Iné druhy sušeného ovocia obsahujú tiež železo, vrátane sušených sliviek a hrušiek, ale v menšom množstve. Skúste pridať sušené ovocie do vašej rannej celoznnej kaše. Čerstvé ovocie, ktoré obsahuje železo sú aj jablká, banány, pomaranče a jahody.

Ovocie s vysokým obsahom sacharidov
Banány vám dodajú rýchlu dávku energie, pretože obsahujú vitamíny, vlákninu a sacharidy. Sacharidy sú hlavným zdrojom paliva, takže konzumácia ovocia je dobrý spôsob, ako zvýšiť vaše energetické hladiny. Jeden stredný banán obsahuje takmer 27 g sacharidov, čo je jedna z najlepších možností, ak budete potrebovať nejakú ďalšiu silu. Ďalšou dobrou voľbou je mango, s takmer 25 g sacharidov na šálku a pomaranč, ktorý obsahuje asi 18 gramov.