jedlo strava eating

Shutterstock

POL HODINA na jedlo je málo: Čo vám hrozí Z RÝCHLEHO JEDENIA?

Už dávno sme zmenili životný štýl, za zamestnaním nedochádzame pešo do najbližšieho väčšieho mesta, netrávime celý deň ťažkou manuálnou prácou, čiže nám už netreba prijímať drevorubačskú stravu.

Tá ale z našich tanierov nevymizla. Akú veľkú námahu by človek musel vynaložiť, aby telo vedelo zúročiť taký bravčový rezeň s hranolkami? Sedavá práca za počítačom má od takého výkonu určite ďaleko.

jedlo strava eating
Zdroj: Shutterstock

Ešte sme si však na túto zmenu stále nezvykli a obed berieme ako klasický obed „se vším všudy“, aj keď nám toľko netreba. Proces jedenia je aj záležitosť psychická, takže keď vidíme na tanieri menšiu porciu ako zvyčajne, budeme mať pocit, že sme sa dostatočne nenajedli. Neoplatí sa ale obed vynechať, ani jeden z extrémov nie je v tomto prípade zdraviu prospešný.

Pol hodina na jedlo je málo
Najideálnejší spôsob je vybrať si výživovo vyvážené jedlo a venovať sa mu tak dlho, ako je to len možné. Problém je v tom, že mnohokrát je to možné maximálne polhodinu, ak myslíme na obedovú prestávku. Pravidelné výdatné obedy, no prebytok energie vzniká tak či tak a k večeru ju už ťažšie spotrebujete.