Proteín je nevyhnutnou súčasťou každodennej stravy, ale pre vegetariánov, a najmä vegánov môže byť ťažké, aby sa im dostali do jedla v odporúčanom množstve každý deň. Všeobecne odporúčaná denná dávka je cca 36 g bielkovín.

Ako však ľudia, ktorí nejedia mäso, dostanú potrebné množstvo bielkovín do svojho každodenného jedálnička? Voľba konkrétneho jedla sa môže líšiť v závislosti od typu vegetariánskej stravy, ale existuje viac možností, ako si pomôcť.

OTESTUJTE SA: Spoznáte známe druhy orechov na základe obrázka? Dokážte, že sa vyznáte!
Zdroj: Shutterstock

1. Orechy
Orechy sú veľmi bohaté na bielkoviny a ďalšie živiny, ako je vláknina, zinok a horčík. Mandle sú skvelé zdroje vitamínu E, vlašské orechy sú veľké zdroje omega-3 mastných kyselín. Odporúča sa jesť až za hrsť orechov denne. Ak máte obavy o obsah tuku v orechoch, môžeme vás upokojiť. Tuky v orechov sú nenasýtené a pre srdce zdravé.

s
Zdroj: Shutterstock

2. Strukoviny
Strukoviny sú druh osiva, ktorý rastie v struku. Fazuľa, hrach a šošovica majú vysoký obsah bielkovín. Hrsť hrachu má asi desať gramov bielkovín, zatiaľ čo jedna šálka šošovice obsahuje asi 18 g bielkovín.

3. Ryža
Ryža, najmä hnedá ryža, je dobrým zdrojom bielkovín, jedna šálka obsahuje päť gramov bielkovín. Spojte ryžu s fazuľou a budete mať kompletnú bielkovinu.

Kategórie