Trendy CESTOVINY na každý deň: Chutné, zdravé a bez lepku

Ryžové
Vyhovujú bezlepkovej diéte, ale za zdravé možno považovať iba celozrnné ryžové cestoviny. Najčastejšie ich zoženiete vo forme rezancov, ktoré sa hodia hlavne do polievok. Zo všetkých druhov cestovín majú najmenej bielkovín a najviac sacharidov – 80 až 85 percent.  

e
Zdroj: Shutterstock

Strukovinové
Cestoviny zo sójovej múky majú výnimočný obsah bielkovín – až 45 percent, čo ocenia hlavne vegetariáni a sviatoční jedáci mäsa. Majú aj vysoký podiel vlákniny – okolo 20 percent, preto výborne zasýtia a podporia trávenie.

Cestoviny zo zelenej šošovicovej múky alebo zo žltej hrachovej múky sú bezlepkové a skvelé aj pri chudnutí, pretože majú málo sacharidov a veľa bielkovín a vlákniny. Prekvapia lahodnou chuťou, ale aj cenou – 250 g sušených stojí okolo 3 eur. O niečo lacnejšie, ale zložením veľmi podobné sú cestoviny z čiernej fazule. Cícerové cestoviny môžu okrem cícerovej múky obsahovať aj múku z hnedej ryže, tapiokový škrob a iné bezlepkové suroviny. V porovnaní s obilninovými cestovinami majú dvojnásobok bielkovín a výrazne menej sacharidov.

Kategórie