Hovoríme o druhu tekvice, ktorá môže meniť farebnú škálu. Obyčajne sa podobá svojou veľkosťou a farebnosťou na šalátovú uhorku. Cukina, tiež označovaná aj ako cuketa, má len veľmi nízky kalorický obsah. Má však vysoký obsah draslíku a provitamínu A, preto by nemala chýbať v žiadnej diéte.

Aj cukinu možno pripravovať na mnoho spôsobov, od polievok, cez omáčky až po grilovanie, či zapekanie. Rovnako ju možno aj nakladať. Vďaka svojej jemnej chuti stačí aj hrsť byliniek či trocha korenia a olivového oleja na dochutenie.

Teplý cuketový šalát s lososom
Zdroj: Dobré jedlo

Z cukiet sa robia výborné koláče aj zemiakové placky. Ak vám záleží na vizáži, ide o dokonalé jedlo pre vašu krásnu postavu. Cuketa obsahuje až 91 % vody, vlákninu a ďalšie zložky, z minerálov hlavne draslík. Jedlo z cukety priaznivo ovplyvňujú činnosť obličiek a tráviaceho ústrojenstva. Cuketu by mali konzumovať najmä diabetici, ako aj obézni ľudia. Je výborná, ak chcete odvodniť organizmus, máte problémy so žlčníkom. Cuketa nám čistí aj črevá.

Cuketové dobroty v galérii.

Cuketa na potenciu
Mali by ju konzumovať všetci tí, čo majú vysoký cholesterol a potrebujú upraviť krvný tlak, alebo majú riedku krv. Táto plodina vám pomôže pri problémoch žalúdka a vylučovania. Cuketoví gurmáni, ale hlavne odborníci na stravu a lekári ju odporúčajú aj pre stimuláciu potencie.