9 potravín, ktorým sa v strese vyhýbajte

1. Káva

Káva s cukrom
Zdroj: Shutterstock

Kofeín zvyšuje produkciu kortizolu, pretože stimuluje kôru nadobličiek. V prípade chronického stresu je najlepšie vyhnúť sa pitiu príliš veľkého množstva kávy.

2. Sladké potraviny

Koláč
Zdroj: Laura Witteková

Existujú dva typy stresu. Okrem pozitívneho a negatívneho poznáme aj bežný a existenčný. Bežný je nebezpečný najmä v tom, že ho zažívame každý deň. A každý deň učíme telo pýtať si za trocha psychického diskomfortu sladkú odmenu. Najmä tento druh stresu zvykneme kompenzovať cukrom a sladkosťami. Jedávate sladké jedlá, aby ste sa psychicky uvoľnili? Robíte chybu! Hladina cukru v krvi sa zvyšuje a telo produkuje viac kortizolu, aby hladinu vyrovnalo. Aj v prípade stresu telo produkuje viac kortizolu. Na zníženie stresu je preto lepšie jesť menej sladkých potravín.

Náš tip: Ak sa bez kávy neprebudíte, alebo ju potrebujete piť aj v priebehu dňa, obmedzte jej sladenie, alebo ju pite radšej bez cukru.

Článok pokračuje na ďalšej strane >>>