zemiaky

Shutterstock

Prečo by sme nemali jesť HORÚCE ZEMIAKY? Veď sú také dobrééé...

Odopierate si zemiakové jedlá, lebo sa z nich priberá? Skoré zemiaky nie sú omnoho kalorickejšie ako iná škrobovitá zelenina, jediné energetické riziko predstavuje tuk, ktorý použijete pri ich príprave.

Zdravé a bezpečné
Zemiaky patria medzi najzdravšie potraviny. Pri trávení sa ľahko štiepia a nezaťažujú tráviacu sústavu. Mladé hľuzy obsahujú hodnotné bielkoviny, sacharidy, karotény, vitamíny B a C a pestrú zmes minerálov, najmä draslík, horčík, fosfor, železo, meď, vápnik a zinok. Nachádzajú sa v nich aj špeciálne bioaktívne látky, ktoré upravujú krvný tlak a majú antioxidačné účinky. Výhoda zemiakov je aj to, že nedráždia žalúdok, nevyvolávajú ekzémy ani migrény a sú bezpečné aj pre ľudí trpiacich alergiami.

zemiaky
Zdroj: Dobré jedlo

V šupke či bez nej?
Skoré zemiaky majú menej škrobu, nižší glykemický index aj nepatrne menej kalórií ako jesenné zemiaky. Jemnú, strapatú šupku neodstraňujte, po uvarení alebo upečení dodá zemiakom skvelú orieškovú príchuť vody a  je výborným zdrojom vlákniny. Navyše, tesne pod šupkou sa nachádza množstvo cenných živín, ktoré by sa pri varení bez nej vyplavili do  vody. Varené zemiaky neobsahujú tuk ani cholesterol. Keď ich budete konzumovať v primeranom množstve, určite z nich nepriberiete.

Kategórie