Mnohí z nás sa ich nevedia vzdať, sú tým posledným, čo by vás mohlo priviesť k štíhlej postave. A nielen to. Ide aj o zdravie. Údeniny a paštéty sú kalorické. Stačí desať deka paštéty a to bez pečiva a váš kalorický príjem prekročí porciu dvoch rožkov s maslom a rajčinou.

Podobne sú na tom salámy a údeniny. Vedeli ste, že viac než z polovice sú tvorené tukom? Ešte stále máte chuť? Aj niekoľko koliesok sa bohužiaľ kaloricky vyrovná celej mise zeleniny, ktorý by vás zasýtila na niekoľko hodín. Aj keď údeniny dokážu rýchlo a pomerne na dlho zasýtiť, pretože majú nízky glykemický index, mali by sa na našom jedálnom lístku objavovať len veľmi zriedka, a pokiaľ držíte diétu, mali by ste ich vylúčiť úplne.

Bryndzovníky
Čítajte viac
Famózne BRYNDZOVNÍKY tety Hanky: Veru, dnes sa hodí niečo DOBRÉ SLANÉ!

Živočíšny tuk
Nielen preto, že sú kalorickou bombou, ale aj preto, že nášmu zdraviu nijako neprospievajú. Keďže sú plné živočíšneho tuku, pôsobia negatívne na srdce a srdcovo-cievny systém a kvôli vysokému obsahu soli spôsobujú hromadení solí v tele a známy nepríjemný efekt v podobe nafúknutého brucha, či opuchov končatín. Soli a farbivá navyše dráždia žalúdok a podľa lekárov zvyšujú riziko rakoviny hrubého čreva.