s

Shutterstock

Mlieko, špenát, čokoláda: Čo majú SPOLOČNÉ?

Keď je vám diagnostikovaný vysoký krvný tlak, lekár obyčajne odporúča zlepšiť stravovacie návyky a určite začať cvičiť. Keď je krvný tlak príliš vysoký, predpíše lieky na jeho zníženie.

Aj keď zdravé stravovanie môže po čase pomôcť znížiť krvný tlak, konzumácia tých správnych potravín má okrem vplyvu na tlak ešte veľa ďalších pozitív, ako je pomoc pri chudnutí, čo v konečnom dôsledku rovnako zníži krvný tlak.

Čítajte viac
Zapečená CUKETA s pohánkou: Rozvoňajte rúru zdravým jedlom

1. Nízkotučné mliečne výrobky
Mliečne výrobky majú vysoký obsah vápnika a vitamínu D. Tieto dve živiny sa vzájomne podporujú v organizme a spolu sú silnejšie v boji s vysokým krvným tlakom. Nedostatok vápnika totiž môže zvýšiť riziko hypertenzie. Jesť mliečne výrobky s nízkym obsahom tuku, ako sú odtučnené mlieko alebo jogurt bez tuku, môže výrazne pomôcť ustáliť hodnoty tlaku.  Začleňte nízkotučné mliečne jedlá na raňajky alebo ako zdravú desiatu.

c
Zdroj: Shutterstock

2. Špenát
Špenát je mocným nástrojom v boji proti vysokému krvnému tlaku. Nielen, že vám obsah horčíka pomáha znižovať jeho vysoké hodnoty, špenát je tiež skvelou voľbou pre udržanie si zdravej telesnej hmotnosti, pretože má nízky obsah kalórií. Či už čerstvý, balený alebo mrazený.